Kejohanan Temasya Sukan Tahunan 2019 Kali Ke-48

April 16, 2019

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Program sukan sekolah diteruskan dengan penganjuran Temasya Sukan Tahunan 2019 kali ke-48. Seperti tahun-tahun sebelumnya, temasya sukan tahunan sentiasa mendapat sambutan meriah dan memberangsangkan dari murid-murid dan ibubapa yang hadir.





Seawal jam 7.30am, ibubapa telah mula mendaftar dan memenuhi kerusi jemputan di Pavilion sekolah. Manakala, murid-murid yang mengambil bahagian dalam acara perbarisan bersiap sedia dengan perhiasan rumah sukan masing-masing. 

Acara bermula dengan pertunjukan perbarisan oleh rumah-rumah sukan dengan perhiasan yang cantik dan unik. Hasil kreativiti adalah dari guru-guru rumah sukan masing-masing.






Upacara menaikkan bendera kejohanan sukan SKJS(1)

Bacaan ikrar oleh ketua atlet sekolah

Persembahan tarian oleh adik-adik Tahap 1

Ucapan alu-aluan Guru Besar SKJS(1), Pn. Norliza

Ucapan perasmian oleh YDP PIBG, Pn. Airudiza

Selesai acara perbarisan dan ucapan aluan oleh Guru Besar dan YDP PIBG, acara sukan dimulakan dengan larian 75m dan 100m. Kemudian diteruskan dengan acara sukaneka oleh murid-murid Tahun 1 hingga 3.






Seterusnya, acara beralih pula ke larian 100m, 200m dan 4x100m oleh peserta dari Tahap 2. Persaingan sengit antara rumah sukan memperlihatkan bakat larian yang ada pada semua peserta tahun ini.






Turut memeriahkan kejohanan sukan kali ini, adalah acara ibu dan acara bapa dan larian 400m bebas. Kedua-dua acara ibu dan bapa mendapat sambutan dan penuh dengan gelagat masing-masing yang pastinya memeriahkan lagi suasana pada hari tersebut. Terima kasih diucapkan.



Acara 400m bebas

Dan tibalah ke acara yang dinanti-nantikan, pengumuman pemenang dan penyampaian hadiah bagi setiap kategori acara yang dipertandingkan. Hadiah disampaikan oleh Guru Besar, Pen. Kanan, Guru HEM, Guru Kokurikulum, YDP serta barisan AJK PIBG.





Rumah sukan yang memenangi perbarisan rumah sukan tercantik adalah Tun Teja! Tahniah diucapkan kepada guru-guru yang terlibat serta peserta perbarisan.

Manakala, juara keseluruhan bagi temasya sukan tahunan kali ke-48 pada tahun ini jatuh kepada Rumah Mahsuri!


Juara Perbarisan, Tun Teja

Atlet terbaik, Nadja

Juara keseluruhan , Mahsuri

Akhir sekali ucapan tahniah dan syabas diucapkan kepada seluruh warga SKJS(1) dan PIBG yang bertungkus-lumus memastikan kelancaran sepanjang temasya sukan kali ini. Tak lupa juga penghargaan kepada semua ibubapa yang hadir meluangkan masa dan memberi sokongan kepada anak-anak dalam setiap acara yang dipertandingkan.

Walaupun keadaan padang yang basah dan berlecak, namun tidak mematahkan semangat para peserta untuk memastikan kemenangan rumah sukan masing-masing. Semangat ini diharap dapat dikekalkan untuk temasya sukan sekolah tahun hadapan.

Syabas dan tahniah diucapkan sekali kepada semua pemenang!

Share this

SK Jalan Selangor (Satu) merupakan sebuah sekolah rendah yang terletak di Petaling Jaya dalam Daerah Petaling Utama dan merupakan sekolah satu sesi.

Related Posts

Previous
Next Post »

3 comments

Write comments
14 Jun 2021 pada 11:05 PTG delete

Sekolah terbaik. Guru guru yang mendidik dengan penuh didikasi dan penuh hikmah.

Reply
avatar